18 Kasım 2013 Pazartesi

Muharrem ayı: Aşure

AŞURE

Bir muharrem ayı benim deyimimle bolluk bereket ayı da geldi çattı. İlk aşuremi evvelsi sene ki ozamanlar çalışıyordum. Ozaman yapmıştım. Açıkçası kimseden de yardım almadım. Çok da güzel olmuştu. Geçen yıl ise yeni loğusalıktan çıktığım için çok fırsat bulup yapamamıştım.
Bu sene çok şükür tekrar yapabildim. Ben klasik aşure tarifi sevenlerdenim. Açıkcası hergün olsa da yerim okadar seviyorum. Çocuklugumdan beri hem annemden hem anneanneciğimden çok güzel aşureler yemişliğim var. Bende yapmalıydım ki kızımda ögrensin.. O da çok güzel aşureler yapabilsin.. Bazı adetlerin devam etmesinden yanayım ben. Öle anneler anneanneler yapsın diye de beklemem bazı şeyleri. Bende yapabiliyosam yaparım. Sonucta brn de bir anneyim:)
Bus eneki aşuremde çok güzel oldu. Herkese dagıtabildim. Evim bolluk bereket, huzur içinde olsun diye dualar ederek yapıverdim. İnşallah da öyle olur. Herkesinkinide allah kabul etsin.
Naçizane tarifim ve görsellerimi de paylaşmak istedim.

AŞURE:
2 su bardağı aşurelik buğday
1su bar. Nohut
1su bar. Fasulye
1 su bar kuşüzümü
1su bar. Kayısı
1su bardagı kuru incir
50gr dolmalık fıstık
3 su bar şeker
15 su bar. Su
Üzeri için
Nar
Ceviz
Tarcın
Dolmalık kuşüzümü

Akşamdan bugday, nohut ve fasulyeyi sıcak suda beklettim. Sabah sularını süzüp yıkadıktan sonra ayrı ayrı tencerelerde haşlanır. Buğdayı haşlarken 14 su bardagı suyu koydum ama tamamen pişince koyulasmıs oluyor ekstra su konması gerekiyor. Kıvamı size kalmış.ben ne çok sulu ne çok koyu seviyorum. Yaklasık 1,5-2 saat bugday haşlanıyor. Pelteleşip koyu çorba kıvamına gelince fasulye ve nohutu ekleyip karıştırmaya başlıyoruz. Hepsi birlikte bi taşım kaynadıktan sonra öncesinde biraz haşladıgım ve 4e böldüğüm kayısıları ekledim. Biraz sıcak suda bekletilen  kuşüzümlerini de ekliyoruz. En son dolmalık fıstıkları da ekleyip, tadına bakarak şekerini ilave ediyoruz. Benim tarifimde 4 su bardagı yazıyordu ama bana 3 su bardagı yeterli geldi. Tadı damak tadınıza kalmış. Şekerden sonra biraz daha su eklenebilir. En son ocaktan almaya yakın 1 su bardagı kadar fındıgı da ekleyin ve biraz daha pişirin ve ocagınızı kapatın.
Bu arada ben inciri pişerken koymuyorum çünkü rengini çok karartıyor aşurenin. Kasenin yüklüğüne göre her kasenin dibine 4e böldüğüm incirlerden 2-3 parça koyup üzerine aşureyi paylaştırdım
Biraz ılındıktan sonra üzerine tarcın, nar, ceviz ve dolmalık kuşüzümü koyup ikram edebilirsiniz.
Afiyet ve bereketi bol olsun.












Hiç yorum yok:

Yorum Gönder