6 Kasım 2013 Çarşamba

Defne'min besleyici kahvaltısı



Defne, ek gıdalara 5 aylıkken başlmıştı. Kahvaltıya da 7 aylıkken başladı. Şimdilerde 14 aylık kuzum:) ona ilk başta kahvaltısını ıhlamur ve çavdar ekmekli karışımla yapmıştım ama onu reddetmişti. Daha sonra mama ve cicibebeyle hazırlamaya başladım ve hep öylde gitti. Çok seviyor maşallah kahvaltısını. Tabi 1yaşına girince mama yerini günlük inek sütüne bıraktı. 60cc mamaya yapıyodum karışımı, şimdi 60cc süte hazırlıyorum. Valla hem çok lezzetli oluyor hemde çok besleyici:) bana verseler bende yerim. Karışımın tarifini paylaşmak istedim açıkçası. Gerçi herkes hemen hemen aynı yapıyordur sanırım. 

Malzemeler: 
60cc günlük inek sütü
6-8 cicibebe
1çay kaş tereyag
1tatlı kaş kaymak
1tatlı kaş. Un haline getirilmiş ceviz
1 kibril kutusuna yakın keçi peyniri ( önceden suda bekletiyorum) 
1tatlı kaş bal
1tatlı kaş pekmez( keçiboynuzu, üzüm yada dut) 
1 tam yumurta sarısı
Yarım yumurta beyazı( beyazını çok sevmiyor)

 Hepsini yukarda yazdıgım sıralamayla ekleyerek catalla eziyorum. Enfes oluyor ne yalan söylim:)  afiyet olsun kuzuma ve tüm kuzulara.. 



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder