1 Haziran 2014 Pazar

Defne'nin beslenmesi

Defnenin beslenmesi

Defne'm, benim canım kızım 21 aylık oluyor. 2 yaşına 3 kaldı. Gözümün önünde şahane bir çocuk yetişiyor. Bugüne kadar ona çok iyi bakmaya çalıştım elimden geldiğince. Bu konuda herzaman vicdanım çok rahat. Tek eksikliğim varki onu sadece anne sütüyle beslemeyi çok isterdim. En azından 6 ay ve sonrasında da max. 1 yıl anne sütü vermeyi çok isterdim. Bu konuda çok çabaladıö, çok çalıştım ama olmadı. Olmayınca olmuyor. İlk günden beri yetmedi sütüm. Ama yine mama vermeyi ilk zamanlarda hep reddettim ve geç  verdik. Ama verdim malesef. Bu yüzden Defne'nin kilosu hep ayına göre eksikti. Yaşında doğum kilosuna göre 9.900kg olması gerekirken, Defne 7.500kgdı. Ama çok sağlıklı ve hareketli bir çocuktu.
Bu yüzden şanslıydım. Ek gıdaya geçiş sürecimizde çok sıkıntı olmadı ama daha sonraları özellikle öğlen ve akşam yemeklerinde hep sorun yaşadım. Yemek istemedi, çıkardı, reddetti. Ben hiç zorlayan bir anne olmadım. Yemiyorsa yemiyordu. Ne kendimi ne onu sinir edemezdim. Kendime düşman da edemezdim. Ama çok uğraştım. Hatırlıyorum sırf çok büyük keyifle yiyor diye 3 hafta hergün tarhana çorbası içirdiğimi biliyorum. Dolayısıyla ben öyle sürekli eline birşeyler veremedim, kendi yesin diye rahat bırakamadım. Benim verdiğim porsiyonu bitirsin yeterdi bana.
Ta ki 1 yaşına kadar. 1 yaşına girdikten sonra bütün bu sorunlar bıçak gibi kesildi. Defne birden bire iştahlı, yemekten zevk alan, ve sorunsuz yiyen, hergeçen gün porsiyonlarını büyüten bir bebek haline geldi. İnanamıyor ve çok mutlu oluyordum. Yaşına girdikten yaklaşık bir iki ay sonra bir sorun sebebiyle doktorumuzu değiştirdik ve benim çocukluk arkadasım olan bir arkadasımın babasına götürmeye başladık. O defterimize baktıgında şöyle birşey söyledi " ne kadar çok demir takviyesi ve vitamin verilmiş defne'ye , bir sorun mu vardı dedi" yoo hayır dedim neden dedim. Bu kadar çok demir ve vitamin takviyesi çocukta iştahsızlık yapar dedi!!! Ben çok üzüldüm hemde çok. Çünkü 1 yaşından sonra hepsi kesilmişti ve buna bağlı olarak çocugumun iştahı da yerine gelmişti.
Şimdiye gelirsek; Defne evet hala yaşına göre kilosu eksik ama boyu çok uzun. Ve fakat yemeklerini fazla fazla yiyor. Hatta bir çok yaşıtına göre fazla bile yiyor bana göre ve gördüğüm kadarıyla. Öğlen ve akşam mutlaka bir sebze yemeği ve etli sebze çorbası içiyor. Çok sevdiği ve çok yararlı olduguniçin bütün kış hergün ıspanak yemeği yaptım ve çok severek yedi her seferinde. Çorbasını hiç eksik etmedim. 

Defne'ye hiç kapalı, hazır şekerli ürünler yedirmedim. Hatta düşününce nerdeyse hazır hiç bişey yedirmedim. Şeker, çikolata, tatlı, kraker, cips bunları bilmez Defne. Zaten sevmiyor ve yemiyorda. Çok uğrastılar yesin diye ama yemedi:) ne yalan söylim belkide ben istemiyorum diyedir:)
Yemeklerine hep bir diş sarımsak koydum, salça yerine annemin yazdan yaptıgı domates püresiyle yaptım. Hiç bir yemeğini kavurarak yapmadım. Hep suda pişirme ve buharıyla pişirme yöntemiyle yaptım. Beyaz makarna yedirmemeye çalışıyorum. Çok az yemiştir. Ya sebzeli erişte yada sebzeli makarna yediriyorum. Zaten bunları da yeni yemeye başladı.
Kıyma olarak kuzu kıyması kullandım.
Kahvaltısını hala bulamaç şeklinde veriyorum hem öyle çok seviyor hemde ben ne kadar yediğinden ve ne yedirdiğimden emin oluyorum.
Arada değiştiriyorum, yulaflı karışım, yada menemen gibi çeşitli yumurtalar yapıyorum ama çoğunlukla bulamaç yediriyorum. 2 yaşına kadarda böyle yapıcam.
Yani bu konuda içim çok rahat en azından. Hep çok iyi beslediğimi ve çok iyi baktıgımı düşünüyorum kızıma.

Her boş anında eline bişeyler vermeyi sevmiyorum ben sırf oyalansın, bana sarmasın diye. Ana öğününü etkilediğni düşünüyorum böyle şeyleri. O çok canı isterse ekmek dolabımı açıp ordan kendi etimeğinden falan alıp kemiriyor. Dışardaysak simit falan veriyorum. Ama onun dışında yok. Kendi kendine yeme hevesi geldi. Yemek yedirirken bir kaşık yada çatalda ona veriyorum o da yemeye çalışıyor. Bu halleri çok hoşuma gidiyor. Arada bana da yedirmeye çalışıyor.:) 

Herkesin, her annenin çocugunu besleme ve büyütme şekli farklıdır. Herkesin doğrusu da kendinedir. Ben böyle büyütüyorum çünkü benim doğrularım bunlar. Kimseyi bugüne kadar yargılamadım çocugu konusunda. Yargılanmayı ve eleştirilmeyi de sevmiyorum. Hepimiz farklıysa çocuklarımızda farklıdır. Benim tek amacım kızımı sağlıklı ve besleyici şeylerle dpyurmak ve büyütmek. Biraz fazla doğallık takıntım var kabul ediyorum ama seviyorum bu halimi.bazı şeylerle ne kadar geç karşılaşırsa o kadar iyi benim için.

Defne'nin severek yediği yemeklerin bazılarının fotoğraflarını koymak istiyorum. Fotoğraflar Turkmax Gurme sitesinin küçük mutfar sırları'ndan alıntıdır. Genelde tariflerimi ordan Ece Zaim'den alıyorum. Tavsiye ederim. Çarşamba günleri bebek ve çocuk yemekleri yapıyor.


Çocuklarımız sağlıkla büyüsün.

Sevgiler..


Ispanaklı erişte

Yulaf kepekli otlu bebek omleti

Yulaflı bebek kahvaltısı

Karnabahar köftesi

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder